Fıstık gibi bir yer: Kaş

Uzun zamandır gidip görmek istediğim bir yerdi Kaş. Yıllar önce güney illerimizi gezerken bir mola vermiştik Kaş’ta ama şöyle güzel bir tadını çıkarmak istiyordum bu sefer. Müdavimlerinden Kaş’ı dinleyip de merak etmemek, görülecek manzaraların dinginliğini hayal etmemek, ballandıra ballandıra anlatılan mezelerin, tatlıların tadına  bakmak için can atmamak pek mümkün değil zaten. Sevgili dostum Alper’in temkinleri, Kaş müdavimleri Zeynep-Burç çiftinin tüyolarıyla 2012 Haziran ayında Ankara’dan arabamıza atladık ülkemizin bu güzelim yerini görmek için.

Ankara-Afyon güzergahından gelecekler için Elmalı’yı geçtikten sonra 2 seçenek bulunuyor. Ya orman yoluna girilecek ya da Finike’ye kadar inilip oradan Kaş’a gidilecek. Orman yolu harita üzerinde daha kısa gibi gözükmekle birlikte oldukça virajlı bir yol. Gezgin abimiz Yalçın abiden aldığım tüyoya uyarak daha düzgün olan Finike yolunu tercih ettik. Yolculukta amacımız bir an önce gideceğimiz yere varmaktan ziyade, yolun keyfini çıkarmak olduğundan yemece-içmece, gezmece-görmeceyle iyice uzattığımız yolculuğumuz nedeniyle hava kararmıştı bu açıdan da orman yolunu dönüşe bırakalım dedik.

Kaş’a vardığımızda saat 22:00 civarıydı. Kalacağımız Begonville oteli rahatça bulup önündeki park yerine aracımızı parkettik ve eşyalarımızı odaya çıkartıp duşumuzu aldıktan sonra başladık Kaş merkezini keşfetmeye. Kaş gerçekten küçücük bir yer. Kesinlikle bir taşıta ihtiyacınız yok. Sokaklar arasında yürümek, küçük mekanlarda birşeyler yeyip içmek çok keyifli. Bu küçücük yerde bu kadar orijinal ve farklı alternatifler bulmak hele bir de bunları nefis bir manzara eşliğinde mideye indirmek gerçekten süper.

Mekanlara ilişkin izlenimlere gelirsek; deniz kenarında bir yere gidince ilk yenecek şey tabii ki deniz ürünleri. Blue House, Üzüm Kızı, Mercan ve Dolphine ön plana çıkan deniz ürünleri restorantları. Bunlardan Blue House ve Üzüm Kızı diğer alternatiflere kıyasla daha makul fiyatlara sahip. Pide ve türevleri için Çınarlar’ın pidesi çok lezzetli. Hatay mutfağı için Köşk Restorant, ev yemekleri yemek isteyenler içinse Hanımeli Restorant güzel seçenekler. Gece gezmesi için medandaki Mavi güzel müzik yapan popüler bir mekan. Barcelona öne çıkan barlardan. Asmaaltı plajının karşısındaki Echo adlı mekan ahırdan bozma bir yer ama canlı müzik olan şirin bir mekan. Caz, blues ve hafif rock müzik için ise Hideaway tavsiye edilebilir.

Gündüzleri yapılacak en güzel aktivite ise sahildeki plajlarda oturup dinlenmek, güneşin ve denizin tadını çıkartmak. Limanın doğusunda Derya Plajı ve Çınarlar Plajları bulunmakta. Daha doğuda ise Küçük Çakıl ve Büyük Çakıl plajları var. Derya ve Çınarlar plajları kayalıkların üzerine kurulmuş tahta platformalardan ibaret ve şezlong-şemsiye mevcut. Giriş ücretsiz ancak içeride birşeyler yeyip-içmek gerekiyor. Fiyatlar ise gayet makul. Öyle  bazı meşhur tatil yerlerindeki gibi 0,5 lt suyun 5 TL olduğu yerlerden değil kesinlikle. Tam hatırlayamıyorum ancak içecekler 3-4 TL, pideler-pizzalar 10 TL civarıydı.

Biz Çınarları’da Derya’yı da çok sevdik. Zaten denize girilen yer de hemen hemen aynı. Ama bence Kaş’ın en güzel kısmı limandan yaklaşık 15 dakikalık pancar motorlu kısa tekne seyahati ile ulaşılan Limanağzı bölgesi.  Tekneler sırasıyla Bilal, Don Quixote ve Nuri adlı plajlara uğruyorlar ve sizi istediğiniz yerde bırakıyorlar. Ücret 5 TL ve binişte ödeniyor. Tekneler akşama kadar yaklaşık her yarım saatte bir dönüyor ve dönüşte herhangi bir ücret ödemeden sizi geri götürüyor. Eğer plajların hepsinin tadına bakacağım diyorsanız ilk önce Bilal’de inip vakit geçirdikten sonra Don Quixote’a ve Nuri’ye geçebilirsiniz. Buralarda da fiyatlar Kaş’ta olduğu gibi makul.

Kaş’ta limanın batısında kalan kısımda ise Asmaaltı plajı bulunuyor. Buralar Çınarlar ve Derya’ya göre daha sakin. Burada da zaman geçirmek çok keyifliydi.

4 gün kaldığımız Kaş’ta yakınlarda denizin, güneşin, dinginliğin, midemize hitap eden lezzetlerin tadını çıkardıktan sonra bir günümüzü de yakınlardaki yerlere ayırmaya karar verdik. Nerelere gidebiliriz, neler yapabiliriz diye düşünürken yardımımıza Begonville otelin sahibi Aslan bey yetişti. Kendisi çok candan, dürüst ve samimi bir insan. Sağolsun bizimle de yakından ilgilendi ve Kaş çevresindeki yerleri en ince detaylarına kadar anlattı. Öncelikle popüler aktiviteler arasında yer alan Kekova turundan bahsedelim. Turlar saat 10:00’da çıkıp, 18:00’da dönüş şeklinde. Aslan bey Xhantos Tour’u tavsiye etti. Biz daha evvelden Kekova’ya gidip cam zeminli tekne turunu yapmış olduğumuz için tura vakit ayırmak istemedik. Ama Aslan beyin diğer önerilerini dinleyip 1 günümüzü çevredeki atraksiyonlara ayırmaya karar verdik.

Programımız şöyle gerçekleşti: Kaş çıkışından Fethiye yönüne doğru döndük. 24. km’de Kaputaş Plajı bulunuyor. Görüntü gerçekten harika. Plaj çok hoşumuza gitti ancak yeni kahvaltı etmiştik ve canımız yüzmek istemediği için akşam dönüşte gün batımında geliriz diyerek yolumuza devam ettik.

27. km’de Kalkan var. Ancak Aslan bey Kaş varken Kalkan’da vakit kaybetmeyin dediği için onun tavsiyesini dinleyerek kalkanı pas geçtik ve 37. km’deki Patara örenyeri’ni geçip 42. km’deki Likyalılara başkentlik yapmış olan Xhantos örenyerine ulaştık. Harabeler arasında dolaşıp geçmişe bir yolculuk yaptık. Yalnız yerleşkenin çok büyük olduğunu hatırlatır bizim gibi öğle saatlerinde gidilmemesini salık veririm.

Aslan beyin bize çizdiği programda 70. km’ye kadar ilerleyip Saklıkent Kanyonu’nu görmek ve dönüş yolunda İslamlar köyünde durup Musa Yaylı’nın alabalık restoranında balık ya da Palamut köyünde gözleme+ayran yemek vardı ancak Xhantos’dan daha ileriye gitmeyip “yavaş tatil” felsefemize sadık kalmak istedik. Bu yüzden Likya soyunun başkenti Patara örenyerine geri dönüp Patara plajında şemsiyemizin altındaki yerimizi aldık. Örenyeri girişi 5 TL müzekart geçerli. Patara plajı 12 km’lik uzunluğa sahip muazzam bir kum plaj. Plajda yeme-içme, wc gibi ihtiyaçları karşılayan bir tesis de mevcut (plaj resmi pataragoldenpension.com sitesinden alınmıştır). Deniz-plaj keyfinden sonra örenyerini ziyaret ettik. Meclis binası, deniz feneri ve tiyatro ilgi çekici kalıntılar.

Patara örenyerinden sonra dönüşe geçtik ve Kaputaj plajında durup biraz daha deniz keyfi yaşadık. Ancak Kaputaş’ın sabah saatlerindeki tenhalığından eser kalmamıştı. Plaj tıklım tıklımdı ve her 5 dk’da bir yeni bir tur otobüsü ziyaretçileri getiriyordu. Huzurlu bir ortam arayanlar için sabahın erken saatlerini ya da güneşin batımına yakın saatleri tavsiye edebilirim.

Kaş’a ulaştığımızda Çukurbağ yarımadasını da bir turlayıp otele dönmeye karar verdik. Bu noktada Kaş’a girişteki manzarının harika olduğunu, arabamızı yolun kenarına park edip oralara serpiştirilmiş banklardan denizi seyretmekten çok keyif aldığımızı da söylemeliyim.    Küçük bir kasaba diyebileceğim Kaş hakkında yazılabilecek çok şey var aslında. Ne güzeldir ki bu olumlu düşüncelerle “hoşçakal” dedik bu güzel yere. Kaştaki “yavaş tatil” felsefesi, büyük club-disco mekanların olmaması, esnafın-işletme sahiplerinin davranış biçimleri bizi çok hoşnut etti.  Bu yazıyı kaleme alırken birazcık da çekindim açıkçası. Acaba övücü bir yazı kaleme alır da bu güzelim beldemize bir zararım olur mu diye. Ama sonra Kaş’a gelen ziyaretçilerin onun güzelliğine kendilerini kaptırıp, korumaya özen göstereceğini, Kaş’ın o dingin havasının bozulmayacağına inandım. Birgün yolunuz düşerse,  sizden ricam bu yazının hatrına Kaş’ımıza iyi bakmanız. Tekrar görüşmek üzere.

paylaşmaya değer bulduysan eğer...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Bu yazı Kaş, TÜRKİYE, Yurt İçi kategorisine gönderilmiş ve , , , , , , , , , , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Fıstık gibi bir yer: Kaş için 58 cevap

1. Zeynep der ki:

Ellerine saglik :) gidesim geldi valla

2. svd der ki:

merhaba emekleriniz içn teşekkürler :)

3. kytmaz der ki:

Sitenizi keşfettiğimden beri her gün ziyaret etmek farz oldu.
    Emeğinize, kaleminize sağlık…

4. hhy der ki:

Çok teşekkürler. Böyle güzel yorumlar almak bizi çok sevindiriyor.

Son yazılarımızdan haberdar olmak isterseniz yukarıdaki facebook ikonundan “like” tuşuna basmanız yeterli.

İyi günler.

5. Tayfun der ki:

şuan kaştayız ve sizin tavsiyelerinizle hareket edeceğiz. teşekkür ederiz. tayfun.

• hhy der ki:

Ne kadar güzeldir şimdi oralar. İyi gezmeler dilerim. Tavsiyeler bir nebze yardımcı olursa ne mutlu bize :)

6. saglamu der ki:

Sitenizi gercekten cok begendim.
    Bu sene gidemicek olsam da bensiz gidecek arkadaslara keyifli dakikalar diliyorum…

7. cantaç der ki:

siteniz gerçekten bir harika bu sene tek başıma çadır kampına gitmeye karar verdim ve buradan birkaç not ekledim bile ajandaya gidilmesi görülmesi gereken yerler olarak.15 ağustostan itibaren çok şey olacak Kaş’ta :)

8. özlem sezen yılmaz der ki:

Ben de şu anda Kaş gezimi yazmakla meşguldüm, bakayım atladığım neler var diye araştırırken okudum yazınızı, Kaş gerçekten huzurlu, temiz, sıcacık bir yer. Tekrar gitmek gerekir diye notumu bile düştüm adının yanına :)
    Eğer gelirseniz ben de misafir etmek isterim sizi blogumda, yaşasın gezi arkadaşlığı :)
    “yenibirsoyadimoldu.blogspot.com”

9. BEYZANUR Sekmen der ki:

Emeginize saglık bizde ailece Kaş a geldik 9 günlük tatilimizde her yeri gezmeyi umut ediyorum gercekten Kaş harika bi yer herkeze tavsiye ederim

10. çağla der ki:

muhteşem bir site ve yazılar.bu yazılardan yola çıkarak seneye ki tatil planımı şimdiden kurdum.tatil rehberimsiniz artık:)

11. emre der ki:

Merhaba, çok güzel ve akıcı bir yazıydı, elinize sağlık.

Biz de şu an eşimle çıralıda kalıyoruz ve günübirlik Kaş’a geçmeyi düşünüyoruz. Buralarda sahil ve deniz hep taşlı olduğu için biraz kumsal olsa fena olmaz. Kaş’ta böyle bir imkan var mı? günübirlik bir gezi için mutlaka görmelisiniz dediğiniz yerler nereler olurdu?

• hhy der ki:

Merhabalar, çok teşekkür ederiz. Günübirlik bir gezi için Limanağzı’na ve Kaputaş plajına gitmenizi öneririm. Üstelik kaputaş da kum da var.

İyi gezmeler.

12. Özlem der ki:

Merhabalar,

Yazınız için çok teşekkürler. Keyifle okudum ve notlarımı aldım. Bir de sorum olacak Mayıs’ta nasıl olur oralar? Denizi buz gibi malum. Titreye titreye girmeyelim de denize. :)

Sevgiler

13. Damla der ki:

Harika bir yazı olmuş ellerinize sağlık diyelim :) bu yaz kalkandan başlayarak antalyaya doğru bir tatil düşünüyordum sizin yazınız ile kafamda birçok şeyde şekillenmiş oldu. Yanlız birşey dikkatimi çekti kalkan kaputaj yakınlarında birde Mavi mağaradan söz ediliyor görülmesi gereken diye. Orası hakkında da bilginiz varmıdır acaba ?

14. neşe armutcu der ki:

bayram sonu gitmek istedigimiz kaş a
    nerde kalabiliriz derken.bu sayfayi gördüm. cok güzel bilgiler yayinlamissiniz.seneler once gitmistik.gercekten cennetten bir köşe.sadece bize düşen nerede kalacagimizi karar vermek..

15. Songül der ki:

Mükemmel… 2 gün sonra kısmetse bayram tatili için Kaş’tayım. Heyecan dorukta :) yaklaşık 16 yıl sonra ilk defa gideceğim. Yuppiiii :)

16. Nihat der ki:

Kaş ile ilgili anlatılanlar belki biraz eski olabilir. Suan bu anlatılan mekanlarda en ucuz yemek hamburger fiyatı 20 tl. Taksilerde istanbula kıtasla inanılmaz pahalı. Benim gibi gidip aaaaaa demeyın sakın. Ama kaş çok ama çok guzel bir yer :))

17. Nadir der ki:

Merhaba,
    Ben herkesten farklı dostça bir eleştiride bulunmak istiyorum. Yazılarınız dili ve anlatılanlarla sınırlı olarak çok güzel. Ya anlatmadığınız bölümler vazgeçilmezler kategorisindeyse. Örneğin, daha önce altı cam tekneyle gezip gördüğünüz Kekova’yı siz gördünüz diye bu yazı kapsamında anlatmıyorsanız, Kaleköy gezi notlarınızda yer almıyorsa; Kaş’ı yazdık demeyin lütfen. İstemeden de olsa ilk defa gidecek insanları yanıltmış oluyorsunuz. Selam ve sevgilerimle

• hhy der ki:

Elbette gezdiğimiz her yerin tüm ayrıntılarını yazmak mümkün değil. Kekova ve Kaleköy çevrede görülmesi gereken yerler arasında tabii ki. Ancak dostça eleştiri adı altında “Kaş’ı yazdık demeyin lütfen” ve “insanları yanıltmış oluyorsunuz” şeklindeki suçlayıcı tavrınızı kabul etmem mümkün değil. Böyle durumlarda yapıcı davranmak isteyenler genellikle bahsedilmemiş olan yerlerin güzelliklerini anlatarak, eğer varsa kendi bloglarının linkini paylaşarak herkesin bilgilenmesi için çabalıyorlar. Yazılarımızla kimseyi yönlendirmek, yanıltmak, bahsetmediğimiz yerleri cezalandırmak gibi bir niyetimiz yok. Tek amacımız bildiklerimizi paylaşmak. Ben bu vesileyle yolu yakınlara düşenlere Kekova’yı ve Kaleköy’ü de görmelerini tavsiye ederim.
      İyi günler

18. crocus der ki:

Merhaba;valla satir satir okuup not ettim yakinda iki cocukla tatile cikmayi planliyoruz

19. Onur der ki:

Çukurbağ yarımadası tarafındaki Hidayet Koyu’nu da mutlaka görmenizi öneririm. Kaş Merkez’den belirli saatlerde kalkan araçlar var fiyatı bu sene 2 TL’ydi. Ya da isterseniz yarım saat yürüme mesafesinde olduğu için yürüyerek de gidebilirsiniz. Akvaryumdan farkı olmayan harika bir koy. Bugün caretta caretta bile gördüm :) Gözlükle giderseniz çok memnun kalırsınız. Ayrıca işletme sahibi teyze çok güzel gözleme ve çiğ börek yapıyor. Fiyatlar gayet makul. 3 bira bir gözlemeye 30 TL verdim sadece. Sabah erken saatlerde giderseniz, istediğiniz yerde şezlong seçip daha rahat edersiniz.

20. Ahmet der ki:

Yazınız güzel olmuş, teşekkürler. Bende bugün 2 günlüğüne geldim , inşallah yeter diye umuyorum. Sabah ilk iş kaputaş plajı :)

21. erol der ki:

bayramda ordayız, faydalı oldu yazdıklarınız, teşekkürler

22. Beray der ki:

merhaba,

6 yaşında 2 tembel yürümeyi sevmeyen küçük kızla tatil için uygun mudur?

merhabalar,
      kaş’ın içi küçük bir yer ve çok fazla yürüyüş gerekmiyor. kızınızın nasıl yerlerden ve nelerden hoşlandığını belirtirseniz, aradığınız şeylerin kaş’ta olup olmadığını söyleyebilirim belki.
      iyi akşamlar.

23. Mert der ki:

Merhaba hocam bloğunuz çok güzel nasip olursa ileri de bir Turizmci olarak bende bu konseptde birşey yapacağım. Hocam ben Datça Side Manavgat Marmaris gibi yerlere gittim ama bu yaz Kaş Çukurbağ Yarımadasında Olea Nova otel de çalışacağım Bar Waiter olarak Aile dostumuzun bir oteli. Bir sorum olacak kaşın denizi nasıldır hocam derinmidir temiz midir dalgalımıdır ?

• hhy der ki:

Teşekkürler. Yeni işinizde kolaylıklar dilerim. Kaş’ın denizi çoğunluklar kayalıklardan girildiği için boyu geçebilir. Ama Kaş’ın çevresinde kumsaldan girilen yerler de var. Oralarda deniz yavaş yavaş derinleştiği için kontrolü ele alabilirsiniz. Deniz temizdi son gittiğimde. Dalga boyları genellikle orta düzeyde olmakla birlikte rüzgarın yönüne göre artmakta ve azalmaktadır. İyi bir yaz dilerim.

24. eda der ki:

kaputaş plajına yakın kalabilceğimiz en yakın hotel- apart- pansiyon neresi var acaba

25. hhy der ki:

bildiğim kadarıyla en yakın kalacak yer kalkan’da. yürüyerek gidip gelebilme anlamında sorduysanız sanırım o kadar yakın bir yer yok. iyi gezmeler.

26. enis der ki:

sayenizde bizde gideceğiz teşekkürler..

27. fatih der ki:

öncelikle emeğiniz için teşekkür ederim. ben de düğünümden sonra balayı için sakin bir yer arıyordum. yazınızı okudum notlarımı aldım. sanırım balayında kaşa gidiyorum. teşekkürler..

28. tahir der ki:

03/08/2015 tarihinde kaş taydım ancak 3 gün kalbildim hiç yok denecek kadar turist
    yerli turist adaya hakim herşey çok güzel kalitesi hele rüzgarı bir harika; bir de bu işin başka boyutu var herşey çok ama çook pahalı turistlerin yokluğunu yerli turisten çıkarmaya çalışıyorlar herşeyde sıkı pazarlık şart garanti 3/1 düşüyorlar… iyi tatiler..:)

29. tahir der ki:

kaputaj plaj akdenizde yol üzerinde bir doğal koy kalıcak yer yok plaj içerisinde kafeterya var belediye işletiyor güzel bir hizmet veriyor. kesinlikle gidin görün derim..

30. Sema der ki:

Merhaba, güzel ve bilgilendirici paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Çok emek harcamışsınız. Ankaradan Kaş’a 2 seçenek yoldan bahsetmişsiniz. Bizim yol tercihimiz dağ yolu olmayan geniş yollardır. Bize bu konuda yardımcı olabilir misiniz? 1 hafta sonra. Kaş gezisi planlıyoruz. Ankara’ dan hangi güzergahı tavsiye edersiniz? Şimdiden teşekkür ederiz.

• hhy der ki:

Teşekkürler. Orman yolunu sevmiyorsanız Afyon-Burdur-Korkuteli-Finike-Kaş üzerinden gitmelisiniz. Yeni yapılan yollar sonrasında Burdur’dan sonra Çavdır, Uğurlu, Kınık’tan sonra batıdan da Kaş’a ulaşabilirsiniz. İyi yolculuklar.

31. recail der ki:

Cok Gezdim Buralari. Güzel YerLer

32. Özlem der ki:

Merhaba, Kasi gercekten cok güzel anlatmissiniz, tesekkür ediyorum size. Bizde bu yaz gitmeyi planliyoruz insallah. Bi sorum olucakti. biz sivasdan ic hatlarla Antalyaya ordanda aracla yola cikacagiz. – finikeden kasa gitmek icin demredenmi gectiniz? O yollar cok kötü ve virajliymis, acikcasi biraz korkutucu. Bizi aydinlatirsaniz cok seviniriz. Simdiden tesekkür ederiz.

• hhy der ki:

Teşekkürler. Finike-Demre yolu Kaş’a gidebileceğiniz en güzel yol bence. Evet biraz virajlı ancak alternatif yollar daha da kötü. İyi yolculuklar.

33. merve özcan der ki:

Çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık:)
    Biz de Temmuz ayında Antalya havalimanından Kaş’a doğru geçmeyi planlıyoruz, deniz kenarı olan virajlı yolu tercih edeceğiz :) Yol üzerinde önerebileceğiniz Kahvaltı-Kahve-Mola mekanları var mı? Olympos’a mı uğrayıp denize girmeliyiz yoksa Çıralı’ya mı?
    Teşekkürler

• hhy der ki:

Valla deniz kenarından giden yol aslında virajı az olan yol. Asıl içerden giden yol virajlıdır. Yani deniz kenarından giden yolu beğenmezseniz diğerine hiç girmeyin. Çıralı-Olympos zaten aynı yer gibi aralarında 1-1.5 km var. Oralarda sahil kenarında hem kahvaltınızı yapıp hem de denize girebilirsiniz. Bazı restoranların duş, şezlong imkanları da var. İyi tatiller.

34. mehmet sait sarıbaş der ki:

herkese selamlar
    buradaki yorumları da okuyarak kaş tatilimi 16.07./23.07.2016 arasında gerçekleştirdim.
    faydalı olmasını umduğum yorumlarım olacak

6-7 günlük tatilimizin ilk günü derya beachdeydik. küçük çakıldaki kaynak suyun etkisiyle denizi soğuk ama heryerde olduğu gibi suya alışınca hemen ısınıyorsunuz bunun yanında eğlenceli mi eğlenceli samimi bir ortam karşıladı bizi. çalışanlarla arkadaş olduk. beach fiyatlarına gelince kaşda hemen hemen her beachde oldugu gibi şezlong şemsiye ücreti yok. 20-25 tl lik yeme-içme limitini doldururursan şemsiye şezlong ödemiyosun. fiyatlar bodrum çeşmeden çok uzakta. 2 kişi 4 büyük çay 3-4 bira patates 68 tl ödedik. gayet makul.
    2. gün 10 dk yürüme mesafesi taksi ile 15 tl büyük çakıla geçtik. burası da sanırım kaynak suyun cıktıgı soguk daha cok dalgalarla boğuştugun hemen derinleşen bir denize sahip. beachde konsept yine aynı ye iç şezlong ödeme. burası akşama kadar vakit geçirilecek bir yer değil ancak denizi denenmeli. tekrar aynı gün finali derya beachde yaptık
    3. gün mutlaka yapılması gereken kekova tekne turuna katıldık. 70 tl kişi başı.tekneler müziksiz en güzel yanı da bu. biz teknesi büyük olan rahat edenileceğimizi düşündüğümüz grand safariyi seçtik ve hiç oişman olmadık. harika koylar turkuaz mavisi sular batık şehir mutlaka görülmeli. fiyatta pazarlık yapabilirsiniz geri çevrileceğinizi sanmıyorum. zaten 70 tl ile tekne gezisi hakkını veriyor.
    4. gün kaş otogardan kaputaj dolmuslarına bindik kişi başı 5 tl. dünyaca ünşü bu plajı görmeden dönmeyin, yine burasıda 1 günü harcıyacak bir yer değil. deniz dalgalı ve biraz soguk ama yine alışıyosunuz. sırf foto cekimi için bile gidilmesi gerekir. ramazan bayramında belediye tesis yapmış wc duş ücretsiz. yeme içme cok uygun

5. gün kaş merkezden 2.5 tl olan dolmuşa binerek cukurbag yarımadasına gecerek hidayet koyuna geldik. kaşta en sevdiğim yerlerden oldu. denizi mükemmel caretta ve ilk kez gördüğüm farklı farklı renkteki balıklarla yüzüyorsunuz.yalnız saydığım yerler arasındaki beachlere göre biraz tuzlu bir yer. bir soda bir su 11 tl, ızgara köfte 28 tl, çay 7 tl ve şezlong 10 şemsiye 5 tl. beachin içinde ağaçların altında da takılabilirsiniz, şezlong şemsiye zorunlulugu yok yani.
    6.gün 20 tl gidiş dönüş ücreti ödeyerek tekne ile 10 dkda limanağzına geldik. limanağzı da görülmesi gerek yerlerden. 4 beach var. tekne sırayla gezio istediğiniz yere bırakıo sonra akşamda alıo. yine konseptler aynı beachlerde. biz ilk önce nuri’s beache geldik. öğleden sonra yürüyerek( tekne de ile geçilebilir) diğer beachlere geçtik. delos beach, la monda en son bilal beach de günü sonlandırdık. bence limanağzında diğer beachlerde vakit kaybetmeye gerek yok bilal beach hem daha uygun hemde daha hareketli. bilal beach bnm favorim
    7. gün tatil finalini derya beachde yaptık ve yine pişman olmadık

dalış için de mükemmel yerler ve acentalar oldugunu da öğrendiğimi ekleyebilirim

ayrıca akşamları ev yemekleri yapan restoranlar dolu rahatlıkla 15 tl ye ev yemekleri yiyerek karnınızı doyurabilirsiniz

merkezde mekanlara göre çay 1,5 tlfen başlıyor

mavi bar, ayı bar , fırt bar bizim sevdiğimiz yerlerden oldu. 30 cc bira 12 tl civarı

kaşın tek olumsuz yanı taksi ücretleri. taksimetre nadir açılıyor fiyatlar fix ve bayağı bi pahalı

kaşa ilk kez geldim ve aşık oldum resmen doğal ortam sesizlik sakinlik dingin ve tertemiz deniz
    bi daha gelmemek mümkün değil hatta insan hiç dönmesem mi acaba diye düşünmüyor da değil :)

sevgiler

35. suat bilgin der ki:

Çok harika bir yazı sonuna kadar okudum büyük keyif aldım 2 gün kaldım yeni döndüm ve yerleşmeye karar verdim

36. Bade der ki:

Merhaba, biz nisan sonu – mayis basi gibi orda bulunmayi hedefliyoruz sizce tarih olarak cok mu erken olur Kas icin

37. Mercan der ki:

Merhabalar,

nisan ayı sonu ve mayıs başı için soğuk olur mu fikir verebilirseniz sevinirim. Balayı için gidicez , Gidip görmeyi çok istiyorum fakat sadece Kaş a da bağlı kalmak istemiyoruz. Devamında rotamızı başka yere çevirebiliriz. civarda gezilebilecek antik tarihi müzeler de varsa süper olur. Şimdiden teşekkürler…

38. Oktay der ki:

Otel sahibi Aslan Bey, müşterilerini Kalkan’a kaptırmamak için muhtemelen size Kalkan’ı pas geçirmiş… Kalkan’da 2 gün kalan bir daha Kaş’a gitmek istemeyebilir, çünkü dogası daha güzel ve bozulmamıştır 😉