Erguvan Mevsiminde Burgazada

Kışın soğuğunu benim gibi iliklerinde hissedenler fotoğraflardaki bahar dallarını gördüğüne çok memnun olacaktır herhalde.  Geçen bahar gitmiştik Burgazada’ya. Aslında niyetimiz Büyükada’ya gitmekti. Ancak bizim gibi resmi tatilden faydalanan diğer yerli turistlerin akınına uğrayacağını tahmin ederek Burgazada’yı seçtik. Bostancı’dan kalkan feribotla, sevgili halamın keyifli sohbeti eşliğinde Burgazada’ya vardık.

IMG 0013

IMG 0016

IMG 0088

IMG 0093

Adada olmak hep keyif vermiştir bana. Sanki mutsuzluk oraya hiç uğramaz. İçim kıpır kıpır olur. Deniz kenarındaki evlerden birini seçer, hayaller kurarım hemen. Adanın sakinliği ve dinginliğiyle huzur bulur, ayrılma vaktinin gelmesini hiç istemem. Tabii bir de yaşayanlara sormak lazım. Kimbilir ne sıkıntıları vardır?

Ufak bir genel bilgi vermek gerekirse Burgazada, Prens Adaları olarak bilinen adalardan büyüklük olarak üçüncü sırada geliyor. Yunanca adı ise Antigoni. “Kim Milyoner Olmak İster?” sorusuna cevap gibi oldu ama belli mi olur, belki bir gün işinize yarar. Kulağınızın bir köşesinde bulunsun. Adanın genişliği 2 km kadar. 2003 yılında çıkan orman yangınında çok fazla ağaç yanmış. Yangından hemen 10 gün sonra sivil toplum örgütleri ve ada halkı yanan ağaçların yerlerine yenilerini dikmişler ve gayet olumlu sonuçlar alınmış.

Adaya indikten sonra biraz yürüyüş yaptık. Yeşilli sarılı, pembeli morlu bahar dallarıyla Burgazada bir tablodan farksızdı. Erguvan zamanı yolunuzu mutlaka İstanbul’a düşürmelisiniz. Bir şehre ancak bu kadar yakışabilir erguvanlar, mor salkımlar.

Karnımızı Burgazada’nın en yüksek yerinde, Kalpazankaya’da doyurmaya karar verdik. Yürüyüş de eminim zevkli olurdu ama hem Selin’in yorulacağını bildiğimizden hem de fayton keyfini de yaşamak için faytonla çıkmaya karar verdik. Yürümek isteyenler için mesafe 3 km kadar. Dar sokaklı yollardan, sevimli evlere göz gezdirerek ve Sait Faik Abasıyanık’ın evine de uzaktan selam çakarak nal sesleri eşliğinde ilerledik. Büyükada’da faytonların kaldırılacağını duymuştum. At pislikleri fazlaca koku yaptığı için yerlerine elektrikli faytonlar kullanılacakmış. Aynı tadı vermeyecektir tabi. Şahsen ben yolda yürürken malum pisliklere basmamak için sek sek oynamaktan şikayetçi değilim. Ya da atların nallarından çıkan ses yerine mekanik bir şeyi duymaya razı değilim.

IMG 0032

Kalpazankaya burnu çam ormanları içinde. Kendine ait plajı bile var. Yazın küçük iskelesine tekneler yanaşıp, restorandan faydalanıyorlarmış. Kalpazankaya Restoran’a girdiğinizde salaş bir yermiş havasını veren mavi ekoseli örtüler ve tahta sandalyeler karşılıyor bizi. Manzara enfes. Nereye oturalım diye düşünmek yersiz, baktığınız her yerde deniz manzarası mevcut. Çam ağaçlarının gölgesinden yararlanıyoruz ama güneşi o kadar özlemişiz ki gözümüzün içine kadar girmesinden hiç rahatsızlık duymuyoruz. Kızarmış istavrit ve birkaç soğuk meze sipariş ettik. Masaya daha ekmeklerimiz gelmişti ki başka misafirlerimizin de olduğunu anladık: Serçeler… O kadar sevimliler ki. Birbiri ardına kanat çırpışlarıyla masamızın bir o yanına bir bu yanına konup karınlarını doyuruyorlar. Onlar ekmek sepetini boşaltırken bizim de sipariş ettiklerimiz geliyor. Fotoğraflamamış olmam çok yazık. Ama çok keyifli bir yemekti doğrusu. Çocuklu ailelere not: Restoranın en yüksek tepesinde bence en harika manzaraya sahip bir çocuk parkı bulunuyor.

IMG 0039

IMG 0041

IMG 0045

IMG 0054

Güzel yemek sonrası limana doğru yokuş aşağı yürüdük. Sevimli evlerin önünde, en renkli çiçeklerin arasında fotoğraf çektirdik. Artık güzel bir kahveyi hak etmiştik. Sahildeki bir cafede, denizin hemen dibinde kahvelerimizi de içtikten sonra dönüşe hazırdık artık. Dönmeden evde bizi bekleyenleri de unutmadık. Limandaki çocuk parkının hemen arkasında bir dondurmacı var: Sinem Dondurma. Önündeki kalabalığı görünce anlayacaksınız. Sakızlı dondurmada hayli iddialılar. Bilgilerinize…

IMG 0059

IMG 0076

IMG 0081

IMG 0085

Bu yazı Burgazada, İstanbul, Yurt İçi kategorisine gönderilmiş ve , , , , , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.