Avrupa Macerası-İsviçre: Bern-2

Bern’deki ikinci günümü anlatmaya başlamadan evvel bir önceki  yazıda bahsettiğim eve ait fotoğrafları paylaşmak istedim.P1020934Arkadaşlar pizza günleri için kendi fırınlarını kendileri yapmış eski bir varilden. Evin deposunu da diskoya çevirmişler. O aynalı top illa ki olacak 🙂P1020933 P1020931

Tüm bunlar evin arka bahçesinde.P1020932

Sabah kalktığımda evde kimsecikler yoktu. Güzelce kahvaltımı yapıp duşumu aldıktan sonra gündüz gözüyle evi inceleyip yukarıdaki fotoğrafları çektim ve yürüyerek Rose Garden’a gitmeye karar verdim.

Evin yeri haritamın dışındaydı ve evde kimse olmadığı için sorma imkanım da olmamıştı. Bir şekide bulurum deyip kafam göre yürümeye başladım. Şans o ki ancak yarım saat yürüdükten sonra sokakta birilerini gördüm. Rose Garden’a gitmek istiyorum deyince otobüse binmelisin dediler. Oysa hava çok güzeldi ve güzel güzel yeşilliklerin içinden yürüyordum işte. “Vaktim var yürümek istiyorum” deyince yüzüme garip garip bakıp o zaman şu tarafa doğru yürü 10-15 dk sonra bir daha sor dediler. O bakışlar Rose Garden’ın biraz uzakta olduğunun sinyalini vermişti ama yol güzeldi ve mataramda suyum da doluydu. Böylece yürümeye devam ettim. Yol üzerinde bir mezarlık gördüm ve içinden geçtim. Üzerinde çıplak bir kadın figürü olan mezar enterasandı doğrusu. Kim bilir belki de bir cinayet ya da soykırım kurbanını anlatıyordu…

P1020939 P1020940

Hafta içi ve öğleden önce olduğundan olsa gerek sokaklarda pek kimse dolaşmıyordu. Birine rastlayana kadar hafiften kaybolur gibi olsam da tekrar toparladım. Evden çıktıktan sonra yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüşün ardından Rose Garden’a varmıştım. Burası adından anlaşıldığı üzere bir gül bahçesi. İçerisinde rengarenk çiçekler olan şirin bir yer. Ayrıca Bern’i tepeden gören hoş bir manzarası var.P1020941 P1020948 P1020949 P1020943 P1020944

Rose Garden’dan sonra Aare’nin güney kısmını doğudan batıya doğru dolaşmak için güneye doğru yürüdüm. Şehrin bu kısmı tamamen yerleşim yerlerinden oluşmakta ve harika evleri içinde barındırmakta.P1020963 P1020958 P1020959 P1020962

Ayı parkının 200-300 metre güneyinde Grosses Muristalden caddesinin üzerinde ağaçların arasından Bern’i seyretmek mümkün. Bir süre burada soluklandıktan sonra Aare kıyısına indim.P1020961Aşağıda görülen manzaralar şehir hayatı  ile doğal yaşamın güzelce sentezlenebileceğinin bir kanıtı gibi.P1020964 P1020966 P1020968 P1020970 P1020972

Güney Aare boyunca süren yürüyüşümü Dalmazibrücke’de sonlandırdım. Dalmazibrücke’den karşıya geçip Bunderstrain’den yukarı tırmanıp ordaki seyir tepesine çıktım. Buradaki parkta santranç oynayan amcaları izlemek farklı bir aktivite oldu.

P1020977 P1020981Daha sonra sokaklarda amaçsızca dolandım ve Parlementonun arkasındaki seyir tepesinde çıkıp marketten almış olduğum sandwich ve meyve suyu eşliğinde mini bir piknik yaptım. Dün elimden kurabiye yiyen kuşları bir aşama ileri götürebilir miyim diyerek daha zor bir hareket denedim. Kuşların bunu yapabilecek kadar insanlara güveniyor olması beni oldukça şaşırttı

Aare kıyılarında yürümekten çok memnun kaldığım için tekrar en doğudaki Untertorbrücke’ye gidip Aare’nin kuzeyini keşfe başladım.

Ve yine bir vay be daha dedim. Evlerin güzelliği mi desem, nehrin tadını çıkaran çocuklar mı desem… Nehirde yüzmek gerçekten çok zevkli olsa gerek. İnsanlar havlularını ve diğer malzemelerini bir noktaya bırakıp akıntının tersine doğru yürümeye başlıyor va bir süre sonra kendilerini suya bırakıyorlar. Sonrasını ise akıntı hallediyor. Eşyaların olduğu yere varınca süreç tekrar başlıyor 🙂P1030019 P1030008 P1030013

Yukarıdaki manzaraları görünce daha fazla keşif yapmaya gerek yok dedim ve saatlerce orada oturdum. Akşam olunca ev ahalisinden konservatuarda okuyan Timon’un davet ettiği klasik müzik konserine katılmak için Robin ile buluştuk. Robin seni Raclette yemeden Bern’den göndermem deyince önce gidip birer Raclette yedik. Daha sonra konsere gittik. Konsere şort ve t-shirt ile gelen tek kişi bendim herhalde.

Konserin kendisi de atmosfer de çok güzeldi. Böylece hayatımdaki 3. ya da 4. klasik müzik konserini İsviçre’de dinlemiş olduktan sonra eve döndük. Sabah herkes okula gideceği için ev ahalisiyle akşamdan vedalaştım ve ertesi gün Maastricht’e gitmek üzere sırt çantamı toparladım.

Bu yazı AVRUPADA DELİ DOLU 1 AY, Bern, İSVİÇRE, Yurt Dışı kategorisine gönderilmiş ve , , , , , , , , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Avrupa Macerası-İsviçre: Bern-2 için 8 cevap

1. burcuu der ki:

Tebrikler, güzel fotoğraflar ve yararlı bilgiler içeren bir gezi yazısı olmuş. Ellerinize sağlık,

2. Yiğit der ki:

gerçekten keyifle okudum yazıları, inceledim fotoğrafları çok güzel olmuş, darısı başıma bir gün *.*

3. royem40@gmail.com der ki:

Ictenlikle tebrik ederim tesadüfen sayfaniza rastladim,yillardir bernde oturan biri olarak cok güzel abartisiz yansitmissiniz resimde görunen o kilisenin yanindaki heykellerden biri elinde 10 emir yazilan hz musayi sembol eden bir heykeldir. Bir ara kanton uri yede gitmenizi tavsiye ederim ,

4. Sibel şahap der ki:

Tebrikler İsviçre nin birçok kantonunu ve berni görmek banada kısmet oldu sizin paylaşımlarınızla özlem gidermiş oldum çok teşekkür ederim.ben isviçreye “sahte cennet”ismini taktım .çok güzel bir ülke.sevgilerimle