Abant, Sünnet Gölü, Gölcük

Eşimle Ankara’dan uzaklaşmak istediğimize çoktan karar vermiştik ve 1 Mayıs’ın resmi tatil ilan edilmesini fırsat bilerek uzun kış uykusundan uyanan baharın keyfine varmak için Abant’a gitmeye karar verdik. Bir bebek beklediğimiz ve bu nedenle uzun seyahat edemeyeceğimiz için hafta sonu kaçamağı olarak Abant Gölü uygun bir alternatifti. Tam mesai saatine yakalandığımız için şehir trafiğinde 1 saat ve Ankara-Bolu otobanında geçen 2,5 saatlik keyifli yolculuğumuzun sonunda Abant Gölü’ne vardık. Bu arada Ankara’dan yola çıkacaklar için bir hatırlatma: Abant Gölü için Bolu(Batı) yazan ikinci çıkıştan çıkmalısınız. Biz Bolu (Batı) yazan ilk çıkıştan çıktık ve sevgili eşimin uyarılarıma kulak asmayıp eski karayolundan Ankara istikametine doğru dönmesiyle kendimizi Bolu’nun içinde bulduk ve yolumuzu 20 dakika kadar daha uzattık J İkinci Bolu (Batı) çıkışından çıktığınızda Abant kavşağını tam karşınızda göreceksiniz.
Akşam saat 22:00 civarında Büyük Abant Oteli’ne vardık. Bizi ilk olarak otelin St. Bernard cinsi sevimli köpeği Cabo karşıladı. Bizi sevmiş olacak ki daha sonra göl etrafındaki yürüyüşlerimizde de bize eşlik etti.

Odamıza yerleştikten sonra, neyse ki henüz kapanmayan yemek salonunda bizi bekleyen açık büfe akşam yemeğine yetiştik ve karnımızı doyurduk. Bu kısım özellikle benim için daha önemliydi; çünkü beni gittikçe halsizleştiren kızımı artık doyurmak zorundaydım.
Ertesi sabah perdelerimizi araladığımızda pırıl pırıl parlayan göl manzarasıyla karşı karşıyaydık. Daha önceden görmemize rağmen bu manzara bizi heyecanlandırmaya yetti ve kahvaltıdan sonra göl etrafında gezmeye başladık. Abant Gölü, Bolu‘nun 34 km güney batısında bulunan, çam ve köknar ağaçlarının baskın olduğu bir Tabiat Parkı içinde, yaklaşık 1350 m yükseklikte bulunan ve alanı 125 hektarı bulan bir heyelan gölü. Göl birkaç kaynak suyu, iki-üç kısmen devamlı olan akarsu ve özellikle de kar ve yağmur suları ile beslenmektedir (Ref: vikipedi). Gölün etrafındaki yürüyüş yolundan ormanın içine doğru yöneldiğinizde ayaklarınızı kıştan kalma bu suların içinde bulmak oldukça mümkün. İşte Abant Gölü’nden objektifimize takılan enfes manzaralar: resimler

Mayıs Ayı olmasına rağmen esen rüzgar kulaklarımızı oldukça üşüttü ve yürüyüşümüzü sonlandırıp otelimizde sıcak bir şeyler içmeye karar verdik. Enfes cookieler yanında sıcak çaylarımızı yudumlarken eşim resepsiyona doğru yöneldi ve birkaç dakika sonra elinde bir broşürle geri geldi. Bolu’nun çevresinde gezilecek yerleri anlatan bu broşürden Abant’a yakın olan Mudurnu ve Sünnet Gölü’ne gitmeye karar verdik. Daha sonradan hızımızı alamayıp, ters istikamette olmasına rağmen Gölcük’ü yıllar sonra ikimiz de tekrar görmek isteyip planımıza dahil edecektik.

Abant Gölü’nün çevresinde tek yön olan yoldan ilerlerken sağda Mudurnu-Göynük sapağı göreceksiniz. Buradan Mudurnu 18 km, Sünnet Gölü ise 35 km uzaklıkta. Biz ilk olarak Sünnet Gölü’ne gitmeye karar verdik ve gezimiz boyunca belki de aklımda en çok iz bırakan, çok keyif aldığım yolda ilerlemeye başladık. Daha önceleri çok bozuk olduğunu öğrendiğimiz dar yoldan oldukça tepelere tırmandık. Abant Gölü’nü eteklerimizde bıraktığımızda yemyeşil Bolu Yaylaları bizi karşıladı. Sağlı sollu yerleşen sevimli köylerin arasından geçerken varlığımıza çok da alışkın görünmeyen köylülerle ve çocuklarla selamlaşarak ilerledik.

Sünnet Gölü dar ve derin bir vadinin heyelan sonucu tıkanmasıyla oluşan ve 820 m yükseklikte bulunan küçük bir göl. Bir rivayete göre adını, gölün yanındaki ağaçlıklı dağın arasında kalan bozkır bölümden esinlenen köylü dağın sünnetli olduğunu düşünerek göle de bu ismi vermiştir (!). Gölün kenarında tek bir tesis bulunmakta. Tatil olması ve hem Ankara’ya hem de İstanbul’a yakın olması nedeniyle oldukça kalabalıktı. Göl kenarında güneşten faydalananlar, enfes mangal kokuları eşliğinde yemeğini yiyenler vardı. Biz henüz acıkmadığımız için birer çay içip kendimizi göl manzarasına bıraktık ve Mudurnu’ya doğru yol aldık.

Mudurnu eski Türk evleri bakımından önemli bir özelliğe sahip. Yeşilin hakim olduğu ilçede bulunan 165 adet ev ve 8 Cami, çeşme ve hamam olmak üzere toplam 173 adet mimari değeri yüksek yapı nedeniyle “Kentsel Sit Alanı” ilan edilmiştir (Ref: vikipedi).

Her sokağı tarih kokan bu sevimli ilçede yürüyüş yapmak isterdik; fakat havanın giderek bulutlanması ve karnımızdan gelen sesler bizi Yarışkaşı Konağı Lokantası’na sürükledi.

Güveçte gelen Abant Yayla Kebabı ve Abant Sarma gerçekten harika lezzetlerdi. Görüntüsünü sizlerle paylaşmak isterdim; ancak o anki düşüncelerim derhal yemek olduğu için sadece tavsiye etmekle kalıyorum.

Yola çıktığımızda dönüş için hala zamanımız olduğunu düşünerek, hem eşimin hem de benim daha önce görmemize rağmen biraz nostalji yaşamak, biraz da bu doğa harikasını birlikte paylaşmak için Gölcük’e gitmeye karar verdik. Gölcük’e Bolu içinden 15 km’lik asfalt yolla sorunsuz çıkılabiliyor. Kışın zorlu bir tırmanış olabilir. Abant Gölü ile kıyaslandığında daha küçük (yürüyerek gölün çevresi kolaylıkla turlanabiliyor) bir göl. Sanki bir ressamın tuvalinden fırlamış gibi bir manzara karşılıyor. O kadar mükemmel ki. Ormanın yeşilliği, göle yansıması ve gölün kenarındaki daima bakımlı olan o iki katlı kahverengi ev insana hayaller kurdurtmaya yetiyor.

Biz de eşimle bir banka oturup bu anın keyfini çıkartarak yolculuğumuzu sonlandırıyoruz. Dönüş yolunda başlayan yağmura bu güzel günü geçirmemize izin verdiği için teşekkür ediyoruz ve otelimize dönüyoruz…

paylaşmaya değer bulduysan eğer...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Bu yazı Abant, Bolu, Gölcük, Sünnet gölü, Yurt İçi kategorisine gönderilmiş ve , , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Abant, Sünnet Gölü, Gölcük için 1 cevap

1. Cihan Cesur der ki:

Abant Gölü’nün yanındaki o göle halk arasında Cennet Gölü diyorlar. Buraya bayılmıştım. Bana göre Abant Gölü’nden çok daha güzel bir yer burası. Teşekkürrlerbu güzel yazı için.