22. Gün: Puerto Montt

Puerto Montt küçük bir liman şehri. Buraya uğrayan turistler ya güneye inmek için bir durak noktası olarak kullanıyorlar ya da yakınlardaki Chiloe adasını görmeye gidiyorlar. Ancak kış döneminde oldukça fazla yağış aldığı için bizim Chiloe adasına gitme şansımız olmadı. Zaten bizim amacımız da bir sonraki durağımız olan Pucon’a gitmeden önce havaların düzelmesini beklemek için vakit geçirecek bir yer bulmaktı. O nedenle Puerto Montt’da çok fazla aktivite aramadan biraz dinlenmeyi tercih ettik.
Bugünkü planımız turistik Angelmo bölgesini ziyaret etmek ve Almanya-İspanya maçını izlemek.
İlk olarak terminale gidip ertesi günkü Pucon biletlerimizi (k/b 7000 peso) aldık. Daha sonra yürüyerek Angelmo’ya vardık. Angelmo yan yana rengarenk derme çatma turistik eşya satıcılarıyla dolu bir yer.

Düşük sezon

Angelmo’nun en sonunda ise restorantlar, hediyelik eşya satıcıları ve balık pazarından oluşan turistik merkez var. Bu mevsimde neredeyse hiç turist olmadığı için neredeyse tüm dükkan sahipleri bizi kendi restoranlarında yememiz için davet ettiler. “Gel abi, içeride şu var var bu var” muhabbetinden çok hoşlanmadığım için fazla oyalanmadan turistik merkezden çıktık. Geri dönerken av malzemeleri satan bir dükkandan yeni ve daha kaliteli pançolar aldık (k/b 3500 peso). Satıcı amca İstanbul’a gelmiş çok beğenmiş. Birbirine yapışmış olan ama benim farkına varmadan 1 tane 5000 peso olarak verdiğim paranın da cebine atmadan dürüstçe birini geri verdi. 5000 peso gerçekten ilginç plastik gibi adeta. Dikkatli olmak lazım.

Turistik Merkez

Şehir merkezine geri dönünce hem maç izleyip hem birşeyler atıştırabileceğimiz bir esnaf lokantası bulduk ve İspanya’nın Almanya’yı 1-0 mağlup ettiği maçı izledik. Daha sonra bir cafe’de biraz daha vakit geçirdikten sonra otelimize geri döndük.
Şili’deki bu ilk durağımızda bir ısınma problemiyle karşılaştık. Odadaki ısıtıcı gaz ile çalışıyormuş meğersem. Gece canımızdan olmayalım diye sobayı kapattık. Birazcık üşüdük doğrusu…
This entry was posted in GÜNEY AMERİKADA 55 GÜN, Puerto Montt, ŞİLİ and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 22. Gün: Puerto Montt

1. Papillon says:

kayıklara bayıldım. yeni masaüstü temam

2. hhy says:

Güle güle kullan. Aslında bir ara güneş de çıktı, karşı sahilde görünmeye başladı ama geri dönüp fotoğraf çekemedik tabii.